از اعمال جریمه برای متخلفان کرونا تا منع تردد در 5 کلانشهر

به گزارش دوست بلاگ، تهران (پانا) - اعمال جریمه برای متخلفان کرونا، اعلام شماره حساب واریز جرایم کرونا، محدودیت تردد تردد در 5 کلانشهر، لغو برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی، توقف صدور پروانه شکار، برگزاری جلسه دادگاه محمد امامی بخشی از مهم ترین اخبار حوزه اجتماعی است در هفته ای که سپری شد.

از اعمال جریمه برای متخلفان کرونا تا منع تردد در 5 کلانشهر

در این هفته از مهرماه اخبار متعددی در حوزه اجتماعی منتشر شد که بیشتر این اخبار تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت. در ادامه مروری بر مهم ترین رویدادهای این حوزه آمده است:

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون تعداد 513 هزار و 219 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند که 29 هزار و 349 نفر جان خود را از دست داده اند و 414 هزار و 831 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. این در حالی است که 30 استان در شرایط قرمز و هشدار بیماری قرار دارند و در هفته ای که گذشت رکورد ابتلا و فوتی کرونا در 8 ماه گذشته شکسته شد.

تشریح جزئیات جرایم متخلفان کرونایی

در پی تشدید شیوع ویروس کرونا در کشور، بنا بر تصمیم ستاد ملی کرونا مقرر شد برای افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و از ماسک استفاده نمی کنند جریمه در نظر گرفته شود. علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت درباره چرایی اعمال جریمه متخلفان کرونایی گفت: بیش از 50 درصد مردم از اواخر اسفند ماه تا به امروز همیشه رعایت کردند، اما نیمی دیگری از مردم واقعا رعایت نکردند. در حال حاضر یک مطالبه مردمی وجود دارد که افرادی که پروتکل ها را رعایت می کنند، چه گناهی دارند. بنابراین، متخلفان باید باید جریمه شوند. مانند فردی که از چراغ قرمز عبور می کند و دیگران را به خطر می اندازد.

وی با بیان اینکه مردم باید استفاده از ماسک را جدی بگیرند، اضافه نمود: باید توجه کرد که جرایم چند دسته هستند؛ یکی بحث ارائه دهندگان خدمت است. مانند حمل و نقل عمومی. به عنوان مثال، اگر راننده تاکسی ماسک نزند و شناسایی شود، پلاکش نوشته شده و پلیس می تواند این فرد را جریمه کند. راننده تاکسی که ماسک نزند، 100 هزار تومان جریمه می شود و به ازای هر مسافری هم که ماسک نزند، راننده تاکسی 20 هزار تومان جریمه می شود و مسافرانی هم که ماسک نزدند، 50 هزار تومان جریمه می شوند. در زمینه اتوبوس هم به همین صورت است. در زمینه اصناف به این صورت است که اگر در یک صنف فردی باشد و خودش ماسک نزند و مشتریانی را بپذیرد که ماسک نمی زنند، بار اول اخطار کتبی و درج در پرونده، بار دوم 300 هزار تومان جریمه می شود و بار سوم یک میلیون تومان جریمه می شود. بار چهارم نیز مغازه اش به مدت یک هفته پلمپ می شود.

جریمه عابرانی که ماسک نمی زنند با چهره نگاری

همچنین مقرر شد در زمینه عابران پیاده چهره افرادی که از ماسک استفاده نمی کنند از طریق دوربین های پلیس شناسایی شوند. در عین حال شماره حساب وزارت بهداشت برای واریز جرایم به دولت اعلام شده است.

جریمه 200 هزار تومانی برای کتمان بیماری کرونا

این در حالی است که بنا به گفته انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران جرایم مربوط به رعایت نکردن محدودیت های کرونایی را تشریح کرد و گفت: کسانی که مبتلا به کرونا شده اند؛ اگر در اجتماع حاضر شده و شناسایی شوند 200 هزار تومان جریمه می شوند.

شماره حساب واریز جرایم کرونا اعلام شد

در پی مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر جریمه اقتصادی افراد یا صنوفی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کنند یا از زدن ماسک در مکان های عمومی خودداری می کنند، وزارت بهداشت شماره حساب متمرکز برای واریز این جریمه ها را به دولت اعلام کرده است و همه وجوه حاصل از این جرایم در جهت مدیریت پیشگیری و مقابله با این بیماری در کشور هزینه خواهد شد.

این در حالی است که شماره حساب شبا IR320100004101033138160099 نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بنام پرداخت سایر منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این امر اختصاص یافت.

محدودیت تردد تردد در 5 کلانشهر

همچنین در پی تشدید ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان و فوتی های کرونا، بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا تردد و رفت وآمد در 5 کلانشهر که شیوع بالای ابتلا به کرونا دارند در سه روز تعطیلات جاری محدود شد. بر اساس اعلام وزیر بهداشت، این 5 کلانشهر شامل تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه است.

لغو برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی

در پی اعمال محدودیت تردد و رفت وآمد در کلان شهرهای تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه سازمان سنجش اعلام کرد که بیست و پنجمین آزمون المپیاد علمی دانشجویی کشور لغو شد. زمان برگزاری آن متعاقباً در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

هشدار مجدد به مالکان گودهای پرخطر

سال هاست موضوع گودهای رها شده در شهر تهران به یکی از مخاطرات پایتخت تبدیل شده است. مدیریت شهری و اعضای شورای شهر تهران نیز گودهای رها شده را به سه دسته پرخطر، میان خطر و کم خطر دسته بندی کرده و به مالکان برای رفع خطرسازی این گودها هشدار داده اند. مهدی صالحی، مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران با اعلام اینکه بیشتر گودهای رها شده در منطقه یک و 22 قرار گرفته است، گفت: طبق آخرین آماری که از مناطق شهرداری احصا شد، 275 گود رها شده در شهر تهران وجود دارد که حدود 100 گود با توجه به عمق گودبرداری ها، همجواری و مدت زمان رهاشدگی به رصدهای دائم نیاز دارند و شرایط مناسبی ندارند یعنی پر خطر محسوب می شوند.

توقف صدور پروانه شکار

اخیرا در فضای مجازی موضوع صدور مجوز برای شکار مطرح شده است موضوعی که شهاب الدین منتظمی، مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست آن را تکذیب کرد و از توقف صدور پروانه شکار در سال جاری خبر داد. وی همچنین گفت: زمان صدور مجوزها تعیین نیست و هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

برگزاری جلسه دادگاه محمد امامی

محمد امامی از تهیه کنندگان سینماست که در سال های اخیر نامش با فساد کلان اقتصادی در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه گره خورده بود. این پرونده 34 متهم دارد و تا به امروز چهار جلسه از دادگاه این متهمان تشکیل شده است.

واکنش به اوباش گردانی اخیر در تهران

طرح برخورد با اراذل و اوباش از دهه های گذشته در دستور کار نیروی انتظامی قرار داشته و هر چند وقت یکبار اجرا می شود. نیروی انتظامی از ابتدای شهریورماه طرح برخورد با اراذل و اوباش را به طور جدی در دستور کار قرار داده است و یکی از روش هایی که در برخورد با این افراد دارد، گرداندن آنها در محل وقوع جرم است. هفته گذشته تصاویر و فیلم هایی از گرداندن افرادی تحت عنوان اراذل و اوباش به دست نیروهای انتظامی در محله مشیریه تهران خبرساز شد. افرادی که سوار بر ماشین های انتظامی با دستبند و پابند از میان جمعیت عبور داده می شدند . به گفته نیروی انتظامی، این افراد اراذل و اوباش شناسنامه دار محلات هستند و هدف از این کار درس عبرت برای دیگر کسانی است که نظم جامعه را بر هم می زنند. انتشار این تصاویر در فضای مجازی با واکنش های مختلفی همراه شد. این موضوع باعث شد تا ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه به دادستان تهران دستور دهدد تا در خصوص مصادیق تعدی از قانون و نقض حقوق شهروندی، با متخلفین اعم از بازپرس و یا مامورین برخورد شود. رییس قوه قضاییه ضمن تاکید بر برخورد قاطع و بی امان با اراذل و اوباش، حکم به تشهیر را صرفا در صلاحیت دادگاه و آنهم در چارچوب قوانین و مقرارت می داند که تعرض به متهم ولو اوباش قطعا مجاز نیست.

نگرانی از ازدواج سالانه 30 هزار دختر زیر 14سال

مساله ازدواج دختران زیر 13 سال یکی از دغدغه های فعالان مدنی و متولیان حوزه خانواده است که بارها نگرانی از ازدواج این دختران مطرح شده است. معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در هفته ای که گذشت گفت: طبق آمار، ازدواج دختران زیر 14 سال حدود 30 هزار در سال بیان شده است، ازدواج دختر 15 یا 16 ساله ای که به بلوغ فکری و جسمی رسیده باشد ایرادی ندارد اما دختران زیر سن 13 سال کودک محسوب می شوند و مسائل متعددی را نظیر خرید و فروش دختران به همراه خواهد داشت. وی با بیان اینکه به دنبال افزایش سن ازدواج نیستیم، گفت: طبق آمار، ازدواج دختران زیر 14 سال حدود 30 هزار در سال بیان شده است، ازدواج دختر 15 یا 16 ساله ای که به بلوغ فکری و جسمی رسیده باشد ایرادی ندارد اما دختران زیر سن 13 سال کودک محسوب می شوند و مسائل متعددی را نظیر خرید و فروش دختران به همراه خواهد داشت. ازدواج دختران زیر 13 سال می تواند مسائل عدیده روحی را به همراه داشته باشد و وقتی دختران کمتر از 13 سال از حقوق اجتماعی نظیر دریافت گواهینامه برخوردار نیستند، چگونه می توانند ازدواج کنند؟. معاونت امور زنان و خانواده در این راستا درکنار مسایل مربوط به خانواده و صیانت و کرامت مقام خانواده در باب اهمیت به دختران جوان و آموزش کودک و الگو سازی در آموزش و پرورش فعالیت هایی را انجام داده است.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7228

به "از اعمال جریمه برای متخلفان کرونا تا منع تردد در 5 کلانشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از اعمال جریمه برای متخلفان کرونا تا منع تردد در 5 کلانشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید