آشنایی با جاذبه های طبیعی ساری، عکس

به گزارش دوست بلاگ، اگر به فکر خرید بلیط هواپیما و سفر به شهر ساری هستید بد نیست بدانید که علاوه بر طبیعت زیبا و منحصر به فرد ساری؛ بناهای دیدنی بسیاری در این منطقه قرار دارند. ساری با نزدیکی به کوه و جنگل و دریا آب و هوایی معتدل دارد و جاذبه های طبیعی ساری را نباید در سفر به این شهر از دست داد.

آشنایی با جاذبه های طبیعی ساری، عکس

دریاچه میانشه

دریاچه میانشه یکی از جاذبه های طبیعی ساری در فاصله 10 کیلومتری روستا چورت حد فاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران ایران قرار گرفته است. بهتر است بدانید که دریاچه میانشه، در 350 کیلومتری تهران در جنگل های بکر روستای چورت با وسعت حدود 2.5 هکتار است. جالب است بدانید که دریاچه میانشه در سال 1318 شمسی بر اثر زمین لرزه و رانش زمین و با بسته شدن راستا آب چشمه کنار دریاچه بوجود آمده است.

شکل هندسی دریاچه میانشه به شکل بیضی است که عمق آن با توجه به میزان بارش های فصلی تغییر می نماید. برای رسیدن به این دریاچه زیبا باید راستا جذاب داخل جبگل های سرسبز شمال را طی نمایید.

تالاب سادوا

تالاب و چشمه سادوا از جاذبه های طبیعی ساری در جنوبی ترین قسمت استان مازندران در بین رشته کوه های مرتفع البرز که از غرب به شرق کشیده شده است، در جنوب شرقی ساری و شمال سمنان، منطقه ای که رطوبت و خنکی جنگل در کویر سمنان رو به خشکی می رود، منطقه قله شاهدژ قرار گرفته است. جالب است بدانید که دامنه های شاهدژ از جنگل پوشیدا است. پایین تر از جنگل ها در شیب دامنه ها زمین های زراعتی و چشمه های زلال و شفاف جاری هستند.

تالاب سراندون و بالندون

تالاب سراندون و بالندون از جاذبه های طبیعی ساری است که در نزدیکی روستای سیدمحله قرار گرفته است. تالاب سراندون و لالندون از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده است که بخش شمالی را سراندون و بخش جنوبی را بالندون نامیده می گردد. بهتر است بدانید که تالاب سراندون و بالندون به دلیل داشتن آب شیرین زیستگاه جانوری مناسبی برای، پرندگان و مرغان دریایی بی شماری است که در این منطقه زندگی می کنند. گفتنی است که عمق تالاب به دلیل بارندگی در پاییز و زمستان بیشتر از بهار و تابستان است. همچنین در کنار تالاب کشاورزی نیز رونق خوبی دارد.

پناهگاه حیات وحش دشت ناز

از دیگر جاذبه های طبیعی ساری پناهگاه حیات وحش دشت ناز است که در 29 کیلومتری شمال شهر ساری در جنگل های جلگه ای، در زمینی با مساحتی بالغ بر 56 هکتار قرار گرفته است. جالب است بدانید که این منطقه، زیستگاه و محل تکثیر گونه نادری از گوزن، با نام گوزن زرد ایرانی است.

مرال(گوزن قرمز خزر)، شوکا، گربه جنگلی و قرقاول از دیگر گونه های جانوری هستند که در پناهگاه حیات وحش دشت ناز زندگی می کنند. نکته جالب توجه دیگر در خصوص پناهگاه حیات وحش دشت ناز اینکه بیش از 447 گونه گیاهی در این منطقه وجود دارند. علاقمندان به محیط زیست و حیات وحش بهتر است اطلاع داشته باشند که در تمام سال به جز در فصل زایش گوزن های زرد (بهار) با مجوز می توانند از این منطقه بازدید کنند.

پناهگاه حیات وحش میانکاله

پناهگاه حیات وحش میانکاله یکی از جاذبه های طبیعی ساری است که در بین کشور های حوزه دریای خزر اهمیت ویژه ای دارد. جالب است بدانید که در ساحل جنوب دریا خزر فقط 60 کیلومتر است که توسعه شهری و آلودگی در آنجا به چشم نمی خورد. این 60 گیلومتر همان پناهگاه حیات وحش میانکاله است که تمام شرایط از جمله منابع تغذیه، آب و هوای معتدل را دارد. اگر شما به حیات وحش علاقه دارید بد نیست بدانید که این پناهگاه هر ساله میزبان پرندگان بسیاری از کل جهان در تالاب است.

دریاپه الندان

دریاچه الندان یکی از دوست داشتنی ترین جاذبه های طبیعی ساری با مساحت 17 هکتاری در راستا ساری-سمنان با زیبایی خیره کننده واقع شده است. دریاچه الندان دارای طبیعتی بکر و منحصر بفرد خاص است. جالب است بدانید که هیچ رودی به دریاچه الندان نمی ریزد و تنها به وسیله بارندگی آب دریاچه تامین می گردد.

شما می توانید انواع فراوانی از درختان ممرز، بلوط، ملچ و نمدار در اطراف دریاچه الندان مشاهده نمایید. دریاچه الندان در تمام فصول سال زیبایی خاص و خیره کننده¬ای را به نمایش می گذارد. سرویس بهداشتی و تفریحاتی همچون قایق موتوری و پدالی از جمله امکانات تفریحی کنار دریاچه الندان هستند.

تالاب حمیدآباد

تالاب حمیدآباد با منظره بی نظیری از هنرمندی طبیعت یکی دیگر از جاذبه های طبیعی ساری است که زیبایی خاصی را پیش چشمان بینندگان به نمایش گذاشته است. جالب است بدانید که تالاب حمیدآباد محل اصلی زندگی نیلوفرهای آبی زیبا و بی نظیر در تالاب است. شما می توانید به قایق سوار شوید و به آرامی نیلوفرهای زیبا را لمس کنید و از این اندازه زیبایی بدون شک شگفت زده خواهید شد. همچنین پرندگان و دوزیستانی که در تالاب حمیدآباد زندگی می کنند، زیبایی منحصر به فردی را خلق نموده اند.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: گردشبان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8395

به "آشنایی با جاذبه های طبیعی ساری، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های طبیعی ساری، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید